بارآگین

قوانین و مقررات

الف – کلیات

کاربر با ثبت نام در سامانه بارآگین می‌پذیرد که قوانین و مقررات این سامانه را به صورت کامل مطالعه و قبول نموده است. این قوانین ممکن است در طول زمان تغییر کند و استفاده مستمر رانندگان از سامانه بارآگین به منزله پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات آن است.

  1. استفاده از سامانه تنها برای اشخاص حقیقی با بیش از 18 سال سن و واجد اهلیت قانونی مجاز است.
  2. کاربر می‌بایست در زمان ثبت نام تمام اطلاعات خواسته شده شامل نام، نام خانوادگی، آدرس، پست الکترونیکی و شماره همراه خود را به صورت صحیح و به روز وارد نماید.
  3. هر فرد تنها می‌تواند یک حساب کاربری داشته باشد و کاربر متعهد میشود که از حساب کاربری خود فقط برای ناوگان و راننده ای که اطلاعاتش در حساب کاربری ثبت شده است استفاده نماید.
  4.  کاربر نمی تواند ناوگان یا راننده ای را مغایر با اطلاعات ثبت شده در حساب کاربری به محل بارگیری اعزام نماید و مسئولیت تمامی فعالیت‌های انجام شده توسط حساب کاربری بعهده کاربر خواهد بود.
  5. مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری از جمله نام کاربری و رمز عبور بر عهده کاربر است و در صورت مفقود شدن یا سرقت اطلاعات کاربری، کاربر موظف است در اسرع وقت موضوع را به اطلاع شرکت برساند.
  6. در شرایط خاص ممکن است از کاربر برای استفاده از سرویس درخواست احراز هویت شود. در چنین شرایطی اگر کاربر اطلاعات کافی در اختیار شرکت قرار ندهد، شرکت می‌تواند حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارائه سرویس به او خودداری نماید.
  7. هرگونه پرداخت نقدی و یا واریز به حساب فرد یا افراد به غیر از حساب های شرکت و درگاه اینترنتی متعلق به شرکت غیرقانونی بوده و شرکت هیچ گونه مسئولیتی در قبال پرداختهای خارج از سامانه برای دریافت کمیسیون و یا حق سامانه نداشته و تمامی مسئولیت آن برعهده راننده می باشد.

ب- شرایط رانندگان

  1. راننده متعهد است وسائل و ابزارآلات حفظ ایمنی خودرو را بررسی و تامین نماید.
  2. راننده متعهد می‌شود در حین ارائه سرویس از استعمال هرگونه مواد مخدر یا مشروبات الکلی خودداری نماید.
  3. در زمان ثبت نام اطلاعات راننده و خودرو که از راهداری استعلام می‌شود می‌بایست مورد تائید راننده قرار گیرد،در صورت مغایرت اطلاعات، راننده موظف است جهت اصلاح اطلاعات خود در سامانه راهداری اقدامات لازم را صورت دهد و مراتب را به شرکت اطلاع دهد.
  4. در صورت تائید اطلاعات توسط راننده مسئولیت اطلاعات بر عهده راننده بوده، و در صورت مشاهده مغایرت در اطلاعات از تحویل بار به راننده و خودروی مربوطه جلوگیری خواهد شد. همچنین به دلیل ایجاد اختلال در فرآیند کاری سازمان، جریمه‌ای متناسب را به دنبال خواهد داشت.
  5. پس از پذیرش بار و صدور بارنامه به نام راننده ناوگان تخصیص یافته، راننده موظف به حمل بار به مقصد بوده و هرگونه مجوز تجمیع بار با دیگر بارها و دریافت روباری و بغل باری و تحویل بار به راننده دیگر برای حمل، از ایشان ساقط بوده و کلیه مسئولیت ناشی از دریافت و حمل بار پس از صدور بارنامه بر عهده شخصی است که بارنامه به نام ایشان صادر شده است.
  6. پس از قبول بار، راننده موظف به حضور به موقع در مبداء (انبار) می‌باشد. بدیهی است باید به گونه‌ای عمل گردد که زمان مورد نیاز جهت مراجعه به باربری و دریافت بارنامه و سپس رسیدن به انبار توسط راننده مدیریت گردد.
  7. راننده موظف به رعایت تمامی موارد ایمنی بار در طول سفر بوده و در صورت بروز آسیب و صدمه به بار می‌بایست رضایت صاحب بار جلب شود. در این حالت سامانه تمامی تلاش خود را در جهت حل مشکل خواهد نمود.
  8. راننده در تمامی مراحل موظف به رعایت قوانین هر مجموعه بوده ودر صورت ثبت شکایت و یا گزارش تخلف متناسب با نوع گزارش ضمن اینکه امتیاز منفی برای وی منظور خواهد شد راننده موظف به جبران خسارت فرد یا مجموعه خواهد بود.
  9. راننده میبایست بارنامه های امضاء شده را نزد خود نگه دارد تا در صورت نیاز به شرکت تحویل نماید.
  10. راننده موظف است در صورت بروز هرگونه حادثه برای وسیله نقلیه مراتب را بلافاصله از طریق سامانه اعلام نماید.
  11. راننده متعهد است کلیه ضوابط و مقررات اداری کارفرما را در تمامی مکان های متعلق به وی رعایت نماید.
  12. بارآگین ممکن است در شرایط زیر داده‌های اشخاص را با دیگر موجودیت‌ها به اشتراک بگذارد و کاربران در این موارد حق شکایت نخواهند داشت:
  13. در صورت دستور مقامات قضایی و نهادهای معتبر قانون‌گذاری و اجرایی
  14.  پیگیری فرآیند توسعه برنامه
  15. کاربر متعهد است در استفاده از خدمات بارآگین هیچ‌گونه فعالیتی مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران نداشته باشد، خواه مربوط به فرایند حمل باشد خواه نباشد.
  16. کاربر متعهد است در ارائه‌ی اطلاعات به بارآگین صادق باشد و هرگونه تغییر در اطلاعاتش را در اسرع وقت به بارآگین اطلاع دهد. بارآگین در خصوص ارائه‌ی اطلاعات کذب توسط کاربر مسئولیتی نخواهد داشت.
  17. در بروز حوادث منجر به هرگونه تصادف جاده‌ای طی فرایند حمل و نقل که منجر به خسارت جانی یا مالی شود، مطابق با قوانین راهنمایی و رانندگی، وزارت راه و شرکت‌های بیمه‌گذار عمل خواهد شد و بارآگین مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت.
  18. بارآگین مسئولیتی در قبال عدم اجرای وظایف مالیاتی و صنفی توسط کاربر ندارد و مسئولیت اجرای این وظایف و جبران خسارات ناشی از عدم اجرای این وظایف تماماً بر عهده‌ی کاربر است.
  19. کاربر متعهد می‌شود از نام کاربری و رمز عبور حساب کاربری‌اش و همچنین اطلاعات و خدمات مربوط به حساب کاربری خودش در برنامه صیانت کند و مانع استفاده‌ی هر شخص حقیقی یا حقوقی از حساب کاربری‌اش گردد.
  20. مسئولیت تمامی فعالیت‌های کاربر در برنامه بر عهده‌ی شخص وی خواهد بود.
  21. استفاده از برنامه به معنی رابطه‌ی استخدامی، مشارکتی یا پیمانکاری بین کاربر و بارآگین نیست و کاربر متعهد می‌شود که هیچ‌گونه حق مالکیت مادی یا معنوی نسبت به بارآگین ندارد.
  22. کاربر متعهد می‌شود جز در موارد مجاز طبق قوانین برنامه، از نام و اعتبار تجاری و همچنین خدمات بارآگین استفاده نکند.
  23. شرکت می‌تواند بنا به تشخیص خود، یک حساب کاربری را محدود یا مسدود نماید و موظف به ارائه‌ی توضیح به کاربر نیست.
  24. با پذیرش پیشنهاد حمل کالا توسط کاربر و آغاز فرایند حمل، قراردادی بین صاحب‌کالا، راننده و شرکت حمل و نقل منعقد شده است که بارآگین در این قرارداد نقش بازارگاه را ایفا می‌کند.
  25. با توجه به سوء استفاده و کلاهبرداری برخی کاربران، شرکت در راستای حفظ امنیت بارهای اعلام شده و اعتماد سازی میان کاربران ، اقدام به احراز هویت کاربران نموده تا دست متخلفین و کلاهبرداران را از هرگونه تخلف کوتاه نماید. تمام اطلاعاتی که توسط کاربران به منظور احراز هویت در اختیار بارآگین قرار می‌گیرد محرمانه خواهد بود.
  26. هر تایید و تصدیقی که از سوی کاربر به هر شکل و به هر روشی در برنامه ثبت شود، به عنوان امضای الکترونیکی کاربر دارای اعتبار حقوقی است و مسئولیت آن بر عهده‌ی کاربر است.

حضور به موقع

  1. با توجه به لزوم ارسال سریع و به موقع درخواست ، راننده می‌بایستی به موقع در محل صدور بارنامه و بارگیری (مبداء) حضور پیدا کند که در ازای این حضور به موقع امتیاز به راننده اختصاص داده میشود.
  2. تبصره 1 : مدت زمان استاندارد حضور راننده در مبدا برابر با 3 ساعت از زمان قبول درخواست می‌باشد.
  3. تبصره 2 : درصورتی که راننده از ساعت 15:00 به بعد یا بعد از پایان زمان کاری اقدام به قبول درخواست نماید ، زمان حضور در مبدا از شروع ساعت کاری روز آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
  4. در صورت تاخیر در مراجعه به مبداء متناسب با میزان تاخیر، از امتیاز بار کسر می‌گردد و در صورت تاخیر بیش از حد، سامانه به صورت خودکار بار را آزاد کرده تا راننده دیگری آن را دریافت نماید و جریمه تاخیر از حساب راننده به میزان 30% کرایه بار کسر خواهد شد.
  5. در صورت انصراف راننده از حمل بار پیش از صدور بارنامه ، امتیازی معادل 15 نمره منفی به همراه هزینه سامانه کسر می‌گردد.
  6. در صورت انصراف راننده از حمل بار پس از صدور بارنامه جریمه نقدی به مبلغ هزینه باربری و بیمه و نیز 15 امتیاز منفی منظور می‌گردد.
  7. در صورت انصراف بعد از بارگیری، جریمه‌ای معادل کل هزینه باربری و سامانه به همراه 30 امتیاز منفی به راننده تعلق خواهد گرفت و با توجه به نظر کارفرما یا مدیر سامانه کاربر به مدت مورد نظر غیرفعال خواهد شد .
  8. راننده موظف به حمل بار در کوتاه‌ترین زمان بوده و در صورت تاخیر بیش از عرف، معادل میزان تاخیر شامل جریمه نقدی بوده و تا 100 امتیاز منفی برای وی منظور خواهد شد.

رسیدن به‌موقع به مقصد

  1. یکی از عوامل مهم در بررسی عملکرد رانندگان در تحویل به موقع بار به صاحبان کالا مسافت طی شده از زمان خروج از مبداء است که این شاخص 24 ساعت به ازای هر 500 کیلومتر است. به عبارتی رانندگان به ازای هر 500 کیلومتر فاصله مقصد از مبداء حداکثر 24 ساعت فرصت دارند که محموله خود را تحویل صاحب کالا دهند.
  2. پس از تحویل بار در هر مقصد نظر‌سنجی در خصوص عملکرد راننده از مشتری صورت می‌پذیرد و در صورت کسب نظر مساعد، امتیاز مثبت و در صورت نارضایتی امتیاز منفی معادل برای راننده در نظر گرفته می‌شود.
  3. پس از تحویل بار در هر مقصد می‌بایست تائید آن توسط گیرنده از طریق لینک مربوطه و یا ارائه کد تائید به راننده و ثبت آن توسط راننده در نرم‌افزار صورت پذیرد. بدیهی است در صورت عدم انجام، وضعیت راننده در سیستم به صورت مشغول به کار بوده و امکان دریافت بار جدید برای او وجود نخواهد داشت. همچنین در صورت گذشت زمان امکان محاسبه نمره منفی جهت تاخیر در تحویل بار نیز وجود دارد.
  • امتیاز آنلاین بودن در مسیر 

  1. از آنجایی که یکی از نیازمندی‌های اصلی فعالیت در سامانه اتصال به اینترنت می‌باشد و در صورت قطع یا عدم ارتباط فعالیت‌ها دچار اختلال می‌گردد. پس از درخواست حمل بار(قبول بار) راننده می‌بایست تمامی تلاش خود را جهت تامین اینترنت داشته و نیز وضعیت موقعیت یاب خود را فعال نگه دارد. لازم به ذکر است در طراحی نرم افزار تمامی اقدامات به گونه‌ای در نظر گرفته شده تا کمترین میزان مصرف اینترنت را داشته باشد.
  2. با توجه به مدت‌زمان آنلاین بودن راننده در مسیر حمل ، به راننده امتیاز اختصاص داده می‌شود این امتیاز بر اساس تقسیم مسیر به پنج قسمت می‌باشد که در صورت اعلام خودکار تعداد نقاط لوکیشن در دقیقه که حداقل می‌بایستی 0.1 باشد ، برای هر قسمت از مسیر 3 امتیاز و درمجموع برای پنج قسمت مسیر 15 امتیاز به راننده تخصیص داده می‌شود .